Ce a fost si ce a ajuns…

Astazi am sa scriu un articol pentru un prieten, ti-am promis, nu ti-am zis cand, dar uite-l aici!

Initial, masina a fost o simpla Skoda Octavia 2, 1.9 TDI de 105, complet de fabrica, fara nici o modificare.

Apoi, tipul, ca toti ceilalti, a inceput cu modificari simple, un xenon, un soft, jante si asa mai departe… detalii minore care la momentul respectiv,  Joi 22 Aprilie 2010, ora 5:56 pm, erau ceva WOW, incredibil, ai facut tu asa ceva? Nu ti-a fost frica? Si intrebari de genul, care pentru noi acum sunt penibile. Masina, parerea mea, la vremea aia era ok, dar acum cand vad pozele mi se pare aiurea, penibila (sorry bro’) doar ca acum nu mai e asa penibila si reuseste sa stranga priviri pe oriunde merge cu ajutorul tiganiilor de pe ea. Bun… Daca tot am facut introducerea acum sa trecem la cuprins :D

Masina initial a primit urmatoarele modificari:

Exterior: xenon scurta, lunga, proiectoare (ca tot tiganul, nu de alta dar si eu am si sunt mai negru ca el :) ) ), folie omologata 95%spate, 30%fata, etrieri vopsiti, faruri Custom negre, leduri pozitie & nr. spate (ca tot romanul si europeanul si etc.)

Motor: soft, turbina Garrett VNT20 by Cipos, ambreiaj Stage 3 F1 Racing, volanta Single Mass 4,8kg F1 Racing.

Interior: incinta Bass Reflex JBL 300W RMS, statie Peiying 500w RMS, condensator XXL Capacitor 1 Farad, leduri plafoniera, leduri bord alb/rosu. Image010

Ce spunea tipul in data de 1 august 2010: “Ideea e ca eu am vrut sa fie totul negru, nici o alta culoare pe masina. Momentan mai sunt etrierii care vor fi vopsiti tot negri!” Cred ca vroia sa fie incognito, sa nu-l vada nimeni pe drum :) )

“Plus ca vreau sa le pregatesc pentru anvelope 255/35/18.” Ba, da’ erai acolo pe ele, axat ce sa mai :)

“Baieti, recomandati-mi un preot sa ma duc sa sfintesc masina.
Ieri am reusit sa rup 2 amortizoare inainte de montare. 
Mai am nevoie de o ranga sa-i indrept spatele strungarului care si-a batut joc de mine si a luat prea mult din carnea tijei…” (dute la Patriarhul Daniel, ca tot are nevoie de bani pentru manastirea cum s-o numii ea)

Mda.. Dupa cateva luni am observat ca ti-a mai venit mintea la cap, parca masina arata a masina:

01112010038

“… nu am avut probleme cu politia, dar am vrut sa vad si cum arata masina cu putin rosu pe ea. Ma saturasem de ea neagra toata. Se va mai adauga putin rosu pe ea pe viitor …” Eh… frate, parca ti-a mai venit mintea la cap.

Pfoaaa… La un an de la prezentarea masinii a schimbat downpipe-ul, zice el ca pune unul urias de 100mm. De unde ai luat teava? :) ) By the way, tot atunci a realizat si el ca nu mai e bun EGR-ul si l-a dat jos, good choice!

07032011159

Bai nebune ce pleoape aveai pe ea, era de curse masina?09032011172Ma rog, mai sarim peste posturi ca de o ora tot citesc si am ajuns la pagina 15/48 si m-a cam luat somnul, asa ca sa trecem direct la ce trebuie. Fac un rezumat pana la post-ul (nu acela de la biserica) la care incepe adevarata actiune ca in filmele cu James Blond, James Bond ma scuzati. Deci, i-a pus faruri d’alea tiganesti, noroc ca le-a spart :) ) 10000 de turbine schimbate si softuri, upgrade-uri peste upgrade-uri, dar crema abia acum urmeaza, sau… putin mai incolo, sa va mai arat cateva poze.

Ai avut si asa ceva pe masina? Unde eram cand le-ai pus, ca n-am vazut :) )

28102011036

Pe langa faptul ca avea inca 3 ceasuri in plus se plangea si de camera de 5mp a telefonului…

ceasuri_raid_hp_skoda_octaviaBun. Sa trecem la rubrica cea mai importanta. Ultimii 2 ani. Desii nu am facut parte din echipa si nu am stat sa urmaresc topicul (ehee, crezi tu ca n-am stat, dadeam refresh de 5-6 ori pe zi sa vad daca ai mai postat ceva). Bun, deci, avem asa: una bucata Skoda Octavia II si una bucata transmisie 4×4 cu motor modificat 2.0TDI.

1234Datorita unor extorsiuni de flex, chei, suruburi, munca, sudoare, timp pierdut si multe multe calcule pe hartie, si sa nu uitam si de banii alocati, a iesit o Octavie II Hatchback 4×4.

Un tatic fericit cu una bucata turbina :) )gt45

 

Skoda, fara motor si… fara multe altele…

day 8 day3

 

Ca sa fie treaba buna, a reconditionat si toate piesele ruginite, a pus rulmenti noi, telescoape, discuri, placute, bucsi, totul nou!

2012-04-19 12.46.30

Prima poza cu motorul de 2.0 TDI

416536_519529434740767_245156301_o

Nu s-a multumit cu un motor stock, asa ca l-a desfacut, a pus biele forjate plus cateva mici modificari ca sa reziste pentru mai multi cai.

garnitura chiuloasa2012-04-20 10.30.40“Asadar, sa continuam cu “istoricul de service”. De cand am terminat masina anul trecut, mai exact cu putin inainte de etapa din Octombrie de la Arad, am testat 3 trasee de admisie, 3 evacuari, 3-4 randuri de injectoare, cateva turbine plus o gramada de reglaje diferite (mii de multumiri lui Cipos pentru sustinere si rabdare!) si doua motoare.
La ultimul update de pe forum, masina a avut 2.0 TDI 16v, un motor de 170 cp cu injectoare Siemens la baza, dar trecut pe injectie Bosch. 
Pe langa cele 4 injectoare stock de 2.0, am schimbat 3 dintre ele, 3 cablaje de injectoare si multi nervi consumati pentru a face motorul sa mearga bine. Intr-un final cand am reusit sa aducem masina aproape de targetul intial, twin-turbo, am reusit sa prajesc tachetii intr-un drum de 170km… Sunt 16 tacheti, iar pretul este de 190lei/bucata, se gasesc doar pe original si cei de la Silena mi-au dat termen de livrare de 2 saptamani. Total 3000lei fata de tachetii de 1.9 tdi care sunt 500 lei setul de 8.
A fost momentul cand am inceput sa inteleg ca, oricata dorinta ar fii, fizica e fizica si fierul e fier… Iar de la un punct in colo, fiabilitatea si placerea de a conduce o masina de zi cu zi scad dramatic. Asa ca am decis sa revin la 1.9 tdi, caruia sa-i aduc minimul de modificari pentru a pastra o fiabilitate cat mai mare si un consum cat mai mic, deoarece folosesc masina zilnic. Sa conduci un bi-disc, consum de 8-9 in afara si 12-15 in oras, nu prea e placut…

Revenind la istoric, am pus 1.9 TDI, culmea fiind ca am gasit tot BJB in dezmembrari, la care am adaugat injectoare si racitor de ulei de Passat de 131cp.
Alaturi de o turbina marca Cipos Turbotehnics, intercoolerul pe care il aveam deja pe masina, un nou traseu de admisie si evacuare facute de Vlad aka Autoparts 101, o volanta cu masa dubla, placa stoc de presiune si un disc stage 2 de la ClutchMasters, am scos ieri pe dyno 249cp.
De mentionat este ca am avut jantele pe 17” de iarna si cardanul pe masina, dar decuplata puntea spate. Dyno-ul de la Mastertuner nefiind pentru 4×4.” - spune Eric.

Deci, 250 Cp dintr-un motor de 105cp, nu e rau deloc!

In prezent, lista de modificari este urmatoarea:

Motor:

- Turbina custom facuta de Cipos Turbotechnics, ca baza este un Garrett GT1756vk, in galerie de evacuare de 1.9 tdi de 105cp;

- Filtru de aer ITG;
- Admisia de la filtru de aer la intrarea in turbina, de inox, pe 76mm, realizat de Vlad Nemteanu;
- Intercooler calculat si dimensionat de Eric , si realizat pe comanda in Romania;
- Traseu admisie intercooler de inox, 51-63mm, facut de Vlad Nemteanu;
- Galerie de admisie de VW Passatt de 131cp;
- Evacuare completa din inox pe 76mm, catback, cu toba intermediara Magnaflow pe 76mm, tips dublu custom, realizata tot de Vlad Nemteanu;

- Injectoare de VW Passat de 131cp;
- Ambreiaj ClutchMasters Stage 2;
- Radiator de apa custom made in Romania;
- Radiator de motorina custom made in Romania;
- Radiator de ulei de VW 131cp;
- Senzor de presiune admisie de 4 bari;
- Debitmetru (MAF) anulat;
- Baterie relocata in portbagaj;
- Filtru de motorina relocat in portbagaj;
- Vas de expansiune relocat pe partea stanga;

- Resoftare ( ChipTuning ) by DIO Performance;

Transimisie
-4×4 Audi Quattro by DIO Performance;
-Suspensie Jom reglabila;
-Busci bascula de Cupra + restul bucilor OEM;
Sistemul de franare:
- Etrieri Brembo cu 4 pistonase proveniti de pe un Porsche Carrera;
- Discuri fata de Audi S3 – 345mm;
- Discuri spate de GTI  - 282mm;
- Furtunase metalice Goodridge;
- Lichid de frana EBC;

Interior:
- Scaune fata de Nissan GT-R R35;
- Ceasuri de monitorizare (Boost, Temperatura apa, Temperatura ulei )
- Sistem de iluminare Audi syle;
- Toata iluminarea interioara schimbata cu led-uri;
Sonorizare:
- Subwoofer JBL 300w;
- Amplificator Peiyin Alien 500w RMS;
- XXL 1 Farad Condensator;
- Rama cd-player vopsita negru lucios;

Exterior:
- Bara fata RS cu proiectoarele anulate;
- Bara spate RS custom, cu degajare centrala pentru tipsuri;
- Eleron de Toyota Celica;
- MAK Valeno 18” vopsite negru lucios;
- Grila fata fara semn;
- Hayon clean look;
- Vopsea negru mat;
- Faruri Depo cu interionul negru;
- Xenon faza scurta;
- LED-uri pe pozitii;20140615_16434310365581_802631073080271_6433304880259978737_o10372962_802632266413485_785404076798889448_o10301197_802958086380903_887241473232253877_n

O masina marca DIO Performance

415395_422155251185568_1781342562_o

Aceasta a fost articolul, sper ca v-a placut. Eric multa bafta in continuare, sa ne vedem cu bine si sa-mi strici si mie masina, nu cum ai stricato pe a ta :)

Comentarii

comentarii

Pin It

One thought on “Ce a fost si ce a ajuns…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>